marți, 2 martie 2010

Ma simt dezamagit des! O scurta povestioara...

“Ma gasesc deseori cu o stare de apasare si mahnire deoarece prietenii ma dezamagesc, familia nu intelege de ce anume am nevoie, seful ma preseaza exact cand nu trebuie... E ca si cum tot Universul e impotriva mea... DE CE?”

Intalnesc tot mai des acest discurs, iar consecintele ajung sa fie serioase... depresii, probleme in interactiuni, in relatii, in cuplu, la serviciu... totul se darama. E ca si cum se incearca sa se construiasca o casa din carti de joc care cade la prima reactive neasteptata. O parte din acest cuvant de foarte importanta neasteptata.
Cum se intampla asta? Cum aflu de ce se intampla?
In sinea ta... intreaba: Ce cred eu despre intentiile celorlalti?
Ce cred eu despre mine si ceilalti?
Ce asteptari am de la ceilalti?
Te asigur ca raspunsul va veni negresit, tradus fiind ca o convingere, ca si cum ar fi un fel de motto care ne conduce actiunile, viata de zi cu zi. Important e sa stii ca vrea doar binele pentru tine!
“Eu cred ca asa cum fac bine celorlalti, si ii ajut, astept din partea celorlalti sa fie si ei alaturi de mine si sa ma ajute la nevoie”.
Ii dam un nume? Hai, curaj! O voi numi “Convingerea Reciprocitatii”. Suna bine?
Oare daca Convigerea Reciprocitatii ar fi numele unui tablou, cum ar arata acest tablou, ce ti-ar exprima, ce ar transmite, ce ai simti? Ce culori cunt? Am ceva senzatii..e cald? e frig? Iti place?
Si acum...ce as schimba? Si tu stii ca, asa cum totul e de fapt in tine, o poti schimba. Si acum... SCHIMBA...ADAUGA...SIMPLIFICA, MODIFICA. E credinta ta!
In momentul care ai ajuns la arezultatul dorit, cum s-ar numi acum tabloul tau? Ce rama are acum? Ce iti inspira, ce simti, cum e acum? Cum iti schimba felul de a percepe si a actiona?
Si tu stii ca il poti pune intr-un loc pretios... pentru tine, sa il accesezi atunci cand doresti!